مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 14:372022-06-16اقتصادي

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی فرسایش بادی


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: میزان خسارات سالانه ناشی از فرسایش بادی به زیرساخت ها و اراضی کشاورزی چیزی قریب 3 هزار میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مسعود منصور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابان زایی که با شعار عبور از خشکسالی با مشارکت همگانی در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، مروری بر اقدامات و وضعیت فعلی کشور در حوزه بیابان زدایی داشت و گفت: مناطقی از کشور تحت تاثیر فرسایش بادی است.

بر این اساس حدود 30 میلیون هکتار از پهنه کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

از این میزان، حدود 14 میلیون هکتار پهنه های خسارت زای با فرسایش بیشتر هستند.

وی افزود: پژوهش های انجام شده در سال 98 نشان می دهد که میزان خسارات سالانه ناشی از فرسایش بادی به زیرساخت ها و اراضی کشاورزی چیزی قریب به 3000 میلیارد تومان است.

بحرانی بودن وضعیت 14 میلیون هکتار از کانون های فرسایشرییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به کانون های بحرانی فرسایش گفت: همانطور که گفته شد 14 میلیون هکتار از کانون های فرسایش، بحرانی هستند که خودشان هم درجه بندی می شوند و متاسفانه قریب به 50 درصد این کانون ها، فوق بحرانی اند که می توانند منشاء ریزگردها تلقی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی فرسایش بادی

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی فرسایش بادی