مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 14:372022-06-16اقتصادي

مقام ازبک: سازمان تجارت جهانی در جلوگیری از بحران غذا در جهان نقش مهمی دارد


وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان بر نقش مهم سازمان تجارت جهانی در مبارزه با پیامدهای کروناویروس، حل و فصل بحران غذایی، توسعه کشاورزی و تحکیم سیستم تجاری همه جانبه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دوازدهمین نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در شهر ژنو سوییس آغاز به کار کرد.

سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سخنرانی ویدئویی خود در این نشست بر نقش مهم سازمان تجارت جهانی در مبارزه با پیامدهای کروناویروس، حل و فصل بحران غذایی، توسعه کشاورزی و تحکیم سیستم تجاری همه جانبه تاکید کرد.

وی اذعان کرد که عضویت تاشکند در سازمان تجارت جهانی به عنوان یکی از اولویت های اصلی سیاست اقتصادی خارجی در چارچوب استراتژی توسعه ازبکستان جدید در سال های 2022-2026 میلادی است.

علاوه بر این، آمادگی برای پیشبرد روند عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی، از جمله در چارچوب پنجمین نشست گروه کاری این سازمان در روزهای 21 و 22 ژوئن اعلام شد.

همچنین در حاشیه این مجمع، نشست دوره ای گروه غیررسمی کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی (IGAG) در سطح روسای هیئت های وزرا برگزار شد.

در چارچوب این نشست، مسائل روز کشورهای در حال عضو بررسی و در مورد مشکلات کلیدی که کشورهای نامزد در روند مذاکرات مبنی بر عضویت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام ازبک: سازمان تجارت جهانی در جلوگیری از بحران غذا در جهان نقش مهمی دارد

مقام ازبک: سازمان تجارت جهانی در جلوگیری از بحران غذا در جهان نقش مهمی دارد