مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 14:522022-06-16سياسي

تأکید ایران بر رفع تحریم های آمریکا علیه سوریه


مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران بر رفع تحریم های آمریکا علیه سوریه و همچنین بر تزلزل ناپذیر بودن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دومین روز هجدهمین نشست بین المللی روند آستانه در نورسلطان، هیأت سازمان ملل متحد با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور امور خارجه در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه ملاقات و آخرین تحولات مربوط به حل و فصل سیاسی، کمیته قانون اساسی و ابعاد بشردوستانه بحران سوریه را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به آخرین تحولات بین المللی، خواستار توجه بیشتر جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد و نهادهای تخصصی آن بر ابعاد بشردوستانه بحران سوریه و افزایش کمک ها به مردم سوریه بدون هیچگونه پیش شرط سیاسی و تبعیض شد.

وی از رفتار تبعیض آمیز آمریکا در خصوص تحریم ها انتقاد و خواستار رفع فوری تمامی تحریم ها در تمام سوریه شد.

  خاجی از فرمان عفو عمومی رییس جمهور سوریه استقبال و آن را گامی مثبت در راستای اعتمادسازی و نشان دهنده رویکرد مثبت دولت سوریه در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات ارزیابی کرد.

  در این ملاقات دو طرف هشتمین دور نشست قانون اساسی سوریه را به طور مفصل مورد بررسی قرار داده و از برگزاری نهمین نشست آن که قرار است د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ایران بر رفع تحریم های آمریکا علیه سوریه

تأکید ایران بر رفع تحریم های آمریکا علیه سوریه