مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 15:422022-06-16اقتصادي

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، اسماعیل قادری فر در آیین تجلیل از نمونه های برتر کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال دو اقدام مهم و اساسی تحت عنوان کشت قراردادی برنج و مرکبات آغاز شد، گفت: کشت قراردادی برنج در سه استان شمالی اجرا شد که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شدیم و مازندران استانی بود که بیشتر از تعهد خود وارد عمل شد و موفق شد 25 هزار هکتار از مزارع شالیزاری خود را به کشت قراردادی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در اجرای کشت قراردادی برنج نهاده های مورد نیاز کشاورزان تامین می شود و کشاورزان مشکلی در فروش محصول خود ندارند و به قیمت روز از کشاورزان خریداری می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنج کاران محصول سال گذشته خود را به نسبت قیمت فعلی تا یک سوم کمتر فروختند که سبب دلخوری کشاورزان و مسؤولان شد و به همین دلیل کشت قراردادی برنج  در دستورکار قرار گرفت تا دست واسطه های برنج کوتاه شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کشور به طرح آبخیزداری برنج اشاره کرد و افزود: 600 هزار هکتار اراضی شمال کشور به این طرح اختصاص یافت که با عملیاتی شدن این طرح واردات 1.

2میلیون تنی برنج به 50 درصد کاهش پیدا می کند.

قادری فر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال  30 درصد تولید مرکبات افزایش یابد و به همین دلیل کشت قراردادی مرکبات طی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می شود

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می شود