مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 16:322022-06-16اقتصادي

سقوط صادرات گاز روسیه به اروپا رکورد زد


صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال 2014 رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت دولتی گازپروم در 15 روز نخست ژوئن، به طور میانگین 307 میلیون متر مکعب در روز گاز به کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق، صادر کرد که 13 درصد کمتر از ماه مه بود.

این غول گازی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، 65.

5 میلیارد متر مکعب گاز به مشتریان خارجی اصلی صادر کرده است که 29 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته داشته است.

گازپروم تاکید کرده است که مطابق با درخواستهای تایید شده مشتریان، گاز عرضه می کند.

این شرکت سه شنبه هفته جاری اعلام کرد جریان گاز در خط لوله نورد استریم که مسیر مهمی برای تامین گاز اروپا به شمار می رود را به میزان 40 درصد در مقایسه با برنامه اولیه، کاهش خواهد داد زیرا شرکت زیمنس انرژی ، بعضی از تجهیزات پمپینگ را پس از کارهای تعمیراتی به محل مربوطه برنگردانده است.

این شرکت آلمانی مشکل مذکور را تایید و اعلام کرد تجهیزات به دلیل تحریمهای وضع شده علیه روسیه، نمی تواند از کانادا برگردانده شود.

کاهش صادرات گاز روسیه به مشتری بزرگ آلمانی غول انرژی آلمانی یونی پر از زمان محدود شدن عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط صادرات گاز روسیه به اروپا رکورد زد

سقوط صادرات گاز روسیه به اروپا رکورد زد