مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 22:322022-06-16بين الملل

مسکو: اروپا 400 میلیارد یورو به دلیل تحریم منابع انرژی روسیه ضرر کرد


اروپا با تحریم نفت و فرآورده های نفتی روسیه 400 میلیارد یورو ضرر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین المل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم ، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه امروز در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ درباره ضررهای اتحادیه اروپا به دلیل تحریم نفت و فرآورده های نفتی روسیه و تلاش هایش برای کنار گذاشتن گاز طبیعی از روسیه صحبت کرد.

 نواک با اشاره به اینکه اروپا در سایه گرانی منابع انرژی حدود 400 میلیارد یورو ضرر کرده است، توضیح داد: اروپا در سال 2021 بین 350 تا 400 میلیارد یورو برای منابع انرژی پرداخت کرد و در سال جاری به دلیل تصمیمات خود در مورد تحریم نفت و فرآورده های نفتی  روسیه و به دلیل اظهاراتش مبنی بر کنار گذاشتن تدریجی گاز روسیه که باعث شد قیمت ها افزایش یابد، 400 میلیارد یورو بیشتر پرداخت خواهد کرد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با اشاره به اینکه بیشتر شرکت های اروپایی در پرداخت پول گاز روسیه به روبل روی آورده اند، گفت: حدود 95 درصد از گاز عرضه شده به اروپا به روبل پرداخت می شود.

نواک که پیش تر وزیر انرژی روسیه بوده درباره بازار جهانی نفت هم گفت: بازار جهانی نفت در شرایط کنونی همچنان متعادل است، اما در معرض خطرات سیاسی قابل توجهی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: اروپا 400 میلیارد یورو به دلیل تحریم منابع انرژی روسیه ضرر کرد

مسکو: اروپا 400 میلیارد یورو به دلیل تحریم منابع انرژی روسیه ضرر کرد