مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 13:572022-06-17اقتصادي

لازمه احیا صنعت ابریشم توجه به زنجیره کالاهای مرتبط با آن است


استاندار گیلان لازمه احیا صنعت ابریشم را توجه به زنجیره عرضه کالاهای مرتبط با ابریشم به ویژه صنعت فرش دانست و گفت: صنعت فرش گیلان در سال های گذشته به دلیل واردات نخ های ابریشم با کیفیت پایین با آسیب مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، اسدالله عباسی ظهر امروز در در حاشیه رویداد کار - آیین کج چینی در روستای خالجیر شلمان لنگرود با بیان اینکه تولید ابریشم یکی از مشاغل مهم در استان گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی دارای بهترین ظرفیت تولید پیله ابریشم است ولی در سال های گذشته در این حوزه با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی با اشاره به کاهش تعرفه واردات ابریشم در کشور گفت: در سال های گذشته به دلیل کاهش تعرفه واردات ضربه ای سنگینی به بخش ابریشم وارد شد ولی سیاست دولت افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل است.

استاندار گیلان با تاکید بر اصلاح نهال های توت در گیلان بیان کرد: کشاورزان برای پرورش و تولید پیله ابریشم مشقت های بسیاری را تحمل می کنند لذا باید با اصلاح باغات و نهال های توت به افزایش بازدهی، افزایش کیفیت تولید و در نتیجه صادرات این محصول استراتژیک کمک کنیم.

عباسی لازمه احیا صنعت ابریشم را توجه به زنجیره عرضه کالاهای مرتبط با ابریشم به ویژه صنعت فرش دانست و افزود: صنعت فرش گیلان در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لازمه احیا صنعت ابریشم توجه به زنجیره کالاهای مرتبط با آن است

لازمه احیا صنعت ابریشم توجه به زنجیره کالاهای مرتبط با آن است