مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 16:572022-06-17اقتصادي

جزییات بسته پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی برای مدیریت قیمت اجاره بها


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: کنترل بازار مسکن نیاز به قانون دارد که روز شنبه در جلسه سران مطرح خواهد شد و مصوبات برای کوتاه مدت اخذ می شود که بتوانیم این کنترل را برای تابستان امسال و اجاره امسال داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه میز اقتصاد که به موضوع اجاره بها اختصاص داشت، در پاسخ به این سوال که یکی دو سالی است که با ورود کرونا دولت ها روی سقف 25 درصد اجاره بها تاکید دارند، ولی این اتفاق نمی افتد.

دلیل آن چیست؟، گفت: اینکه بعضا صحبت می شود که چرا دولت تا الان به موضوع اجاره بها و کنترل بازارمسکن ورود نکرده است، باید گفت که آمار 30 ساله از سال 70 تا الان را اگر بررسی کنیم، می بینیم که در جلسات مختلف طرح هایی ارائه شده و همواره قیمت اجاره مسکن از یک شیب متعادل با تورم جامعه تبعیت می کرده است.

وی افزود: این شیب بین 10 تا 15 درصد کمتر از تورم عمومی تحت کنترل بوده، ولی از سال 98 به بعد همزمان با بیماری کرونا که عواقب اقتصادی را برای کشور ایجاد کرد، ورود دولت در این بازار مسکن خیلی مورد توجه قرار گرفت و برای اولین بار در سال 99 با مصوبات ستاد ملی کرونا، کنترل اجاره در دستور کار قرار گرفت که همان 25 درصد برای تهران، 20 درصد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بسته پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی برای مدیریت قیمت اجاره بها

جزییات بسته پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی برای مدیریت قیمت اجاره بها