مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 19:272022-06-17حوادث

زهر کشنده عقرب جان کودک 10 ساله مینابی را گرفت


رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب گفت: یک کودک 10 ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میناب، یدالله رییسی ماکیانی رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب بعد از ظهر امروز در گفت وگوی رسانه ای اظهار داشت: سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار و عقرب به منازل، بسیاری از افراد دچار گزش می شوند.

وی افزود: سال گذشته آمار ثبت شده گزش ها 11 هزار و 548 نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون 554 مورد ثبت گزش به ثبت رسیده که این آمار موارد سرپایی اورژانس  را شامل نمی شود.

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب تصریح کرد: تعداد 200 نوع عقرب در دنیا وجود دارد که 20 نوع از این عقرب ها سمی و کشنده هستند و از این 20 نوع  3 نوع کشنده آن در نواحی گرمسیری هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان هستند.

رییسی ماکیانی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش ها با اقدامات به موقع کادر درمان منجر به مرگ بیماران در میناب نشده بود، ادامه داد: در مورد اخیر یک کودک 10 ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

وی گفت: این  کودک 10 ساله 21 خردادماده ساعت 14:52 دقیقه با تشخیص عقرب گزیدگی به بیمارستان مراجعه و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهر کشنده عقرب جان کودک 10 ساله مینابی را گرفت

زهر کشنده عقرب جان کودک 10 ساله مینابی را گرفت