مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 07:322022-06-18سياسي

تفاوت دو سانحه ریلی در دوره پورسیدآقایی و صالحی/ خطای مدیریتی یا خطای فردی؟


دو سانحه ریلی سالهای 95 و 1401 را بررسی کرده ایم تا روشن شود کدام یک از این سوانح ناشی از یک اشتباه استراتژیک بوده است و کدام یک ناشی از یک اشتباه و خطای فردی.

- فارس پلاس؛ روایت روز: پیش از هرچیز ابتدا باید شرح هر دو حادثه را مرور کنیم.

طبق گزارش کمیسیون عمران مجلس در آذر ماه سال 98 شرح حادثه قطار تبریز مشهد اینگونه است:   در تاریخ 1395/9/5 قطار مسافری شماره 480 تبریز ـ مشهد با لکوموتیو شماره 1622 به علت نقص فنی در سیستم ترمز، در کیلومتر 291 بلاک گرداب ـ هفتخوان متوقف و لکوموتیوران به مرکز CTC مستقر در شاهرود تلفنگرام و بروز نقص فنی سیستم ترمز و توقف قطار در بلاک را اعلام می نماید.

قطار شماره 324 سمنان ـ مشهد با لکوموتیو شماره 1557 نیز به دلیل اشغال بلاک و پشت سر آن، قطار شماره 488 تبریز ـ مشهد (با نام مشابه قطار دارای نقص فنی) از طریق سیستم ATC متوقف شده بودند.

لکوموتیوران سمنان ـ مشهد با مجوز CTC شاهرود که از طریق بی سیم و با تلفنگرام شماره 7761 توسط کاردان مرکز کنترل CTC صادر شده، سیستم ATC را خاموش و به سمت هفتخوان حرکت و ساعت 7:22 با قطار شماره 480 تبریز ـ مشهد برخورد نموده و حادثه غم انگیز رخ می دهد.

    هرچند در گزارش کمیسیون عمران مجلس، گزارش سایر نهادهای نظارتی هم آمده است و در هر کدام میزان قصور افراد و مسوولین مختلف مشخص شده است اما اصل ماجرا دقیقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت دو سانحه ریلی در دوره پورسیدآقایی و صالحی/ خطای مدیریتی یا خطای فردی؟

تفاوت دو سانحه ریلی در دوره پورسیدآقایی و صالحی/ خطای مدیریتی یا خطای فردی؟