مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 07:372022-06-18سياسي

تضمین می خواهید چه کار؟ فقط به آمریکا دسترسی بدهید (!)


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل گرامی مقدم در روزنامه اعتماد می نویسد: دست در حلقه آن زلف دوتا نتوان کرد/ تکیه بر عهد تو باد صبا نتوان کرد ؛ - قائم مقام حزب اعتماد ملی می گوید: در توافقات بین المللی، تضمین ابدی معنا ندارد و از برجام هم نباید چنین توقعی داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل گرامی مقدم در روزنامه اعتماد می نویسد: دست در حلقه آن زلف دوتا نتوان کرد/ تکیه بر عهد تو باد صبا نتوان کرد ؛ حافظ شیرین سخن این عبارات را به کار می گیرد تا از سست عهدی، عدم قطعیت و ناپایداری جهان سخن بگوید.

برخی دلواپسان و مخالفان برجام در داخل به بهانه عدم ارایه تضامین لازم از سوی آمریکا و اروپا در شیپور مخالفت با برجام، خروج از NPT و پایان همکاری های بین المللی می دمند.

دلیل اینکه این دسته از مخالفان روی ارایه تضامین لازم سفت و سخت پافشاری می کنند در خوش بینانه ترین حالت، ناشی از آن است که اشراف و دید عمیقی نسبت به توافقنامه های بین المللی و مراودات جهانی ندارند.

بررسی تحلیلی قرارداد های دوجانبه و چندجانبه ایران و سایر کشور ها نشان می دهد که هرگز نمی توان تضامین عینی و غیرقابل خدشه ای را مطالبه کرد.

وی می افزاید: هیچ تفاهمی صددرصد نیست و هیچ عقل سلیمی نباید توقع تضامین قطعی از قرارداد های بین المللی را داشته باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضمین می خواهید چه کار؟ فقط به آمریکا دسترسی بدهید (!)

تضمین می خواهید چه کار؟ فقط به آمریکا دسترسی بدهید (!)