مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 10:222022-06-18بين الملل

دندان مردگانِ به مرگ سیاه ، منشاء شیوع طاعون را فاش کرد (+عکس)


«مطالعه ما به یکی از بزرگترین و جذاب ترین ابهامات تاریخ پاسخ می دهد و مشخص می کند که شوم ترین و بدنام ترین قاتل انسان ها کی و کجا شروع شد.

» - دندان مردگانِ به مرگ سیاه ، منشاء شیوع طاعون را فاش کرد (+عکس) مطالعه ما به یکی از بزرگترین و جذاب ترین ابهامات تاریخ پاسخ می دهد و مشخص می کند که شوم ترین و بدنام ترین قاتل انسان ها کی و کجا شروع شد.

پژوهشگران بر این باورند که منشاء همه گیری طاعون بیوبونیک (خیارکی) موسوم به مرگ سیاه در بیش از 600 سال پیش را کشف کرده اند.

مرگ سیاه به مرگ میلیون ها نفر در اروپا، آسیا و شمال آفریقا منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبی بی سی؛ فاجعه مرگ سیاه در اواسط قرن چهاردهم یکی از مهم ترین رویدادهای بهداشتی در تاریخ بشر است که در برخی نقاط، بخش بزرگی از جمعیت را از میان برد و تحولات اقتصادی و اجتماعی عمده ای را در پی آورد.

اما علیرغم سال ها تحقیق، تا کنون مشخص نشده که منشا همه گیری طاعون کجا بود اما حالا بررسی های پژوهشگران نشان داده است که این بیماری در دهه 1330 میلادی از قرقیزستان در آسیای مرکزی شیوع پیدا کرد.

گروه پژوهشی متشکل از پژوهشگرانی از دانشگاه استرلینگ در اسکاتلند، موسسه ماکس پلانک و دانشگاه توبینگن آلمان نمونه های دی ان ای را از دندان اسکلت ها در گورستان های نزدیک دریاچه ایسیک کول در قرقیزستان استخراج و بررسی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان مردگانِ به مرگ سیاه ، منشاء شیوع طاعون را فاش کرد (+عکس)

دندان مردگانِ به مرگ سیاه ، منشاء شیوع طاعون را فاش کرد (+عکس)