مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 10:522022-06-18سياسي

سهم کردستان از بودجه وزارت علوم کمتر از یک درصد بوده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان در نشست عضو هیات رییسه مجلس و کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی، - رییس دانشگاه کردستان گفت: بودجه وزارت علوم در سال 1401، 38 هزار میلیارد تومان بوده که سهم استان کمتر از یک درصد بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان در نشست عضو هیات رییسه مجلس و کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری استان کردستان، ضمن ارائه گزارشی از تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی استان و همچنین تعداد هیات علمی و دانشجویان آنها، اظهار کرد: در مجموع در 36 مرکز دانشگاهی استان کردستان هزار و 167 عضو هیات علمی حضور دارند و 45 هزار و 700 دانشجو نیز در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان دو درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: 1.

3 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند و اگر بخواهیم به میانگین کشوری برسیم باید 7 دهم درصد دانشجویان خود را افزایش دهیم.

وی به تعداد اعضای هیات علمی اشاره و عنوان کرد: کمتر از یک درصد از اعضای هیات علمی کشور در استان کردستان هستند که نسبت به جمعیت استان، کمتر از نصف میانگین کشوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کردستان از بودجه وزارت علوم کمتر از یک درصد بوده است

سهم کردستان از بودجه وزارت علوم کمتر از یک درصد بوده است