مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 16:022022-06-18بين الملل

نقش محرز تل آویو در کشتار صبرا و شاتیلا به روایت روزنامه عبری


روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارشی منتشر کرد که در آن ثابت می شود رژیم موقت صهیونیستی، جنایت و کشتار فجیع صبرا و شاتیلا را در لبنان رقم زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اسناد دولتی از رژیم موقت صهیونیستی منتشر کرد که متعلق به جنایت صهیونیست ها در حمله به لبنان در سال 1982 است.

شبکه خبری المنار ضمن ترجمه این گزارش، خبر داد، در این گزارش تأکید شده است که رژیم صهیونیستی در کنار  بشیر جُمَیِّل رهبر حزب الکتائب لبنان این جنایت را رقم زدند.

در واقع، مسئولان نظامی و امنیتی صهیونیستی و رهبران الکتائب برای انجام این کشتار، هماهنگ بودند.

جمیل هم پیمان راهبردی رژیم صهیونیستی بود که به عنوان رییس جمهوری لبنان انتخاب شده بود ولی طولی نکشید که به همراه تعدادی از اطرافیانش کشته شد.

 صهیونیست ها هم منتظر بهانه ای بودند تا باقی مانده اسرای فلسطینی را از بین ببرند و اعلام کردند که به خاطر کشتن جمیل انتقام سختی خواهند گرفت و فاجعه صبرا و شاتیلا را رقم زدند.

گزارشی که یدیعوت منتشر کرده، به صوت کامل با اطلاعاتی که سالهای گذشته از نشستهای رسمی صهیونیستی به بیرون درز داده می شد، در تناقض است؛ اطلاعاتی که تلاش می شد از طریق آن، نقش واقعی نظامیان صهیونیست در ارتکاب این جنایت مخفی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش محرز تل آویو در کشتار صبرا و شاتیلا به روایت روزنامه عبری

نقش محرز تل آویو در کشتار صبرا و شاتیلا به روایت روزنامه عبری