مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 06:122022-06-19پزشكي

درمان دیسک کمر چیست؟


استاد طب فیزیکی و توانبخشی مهمترین موارد مربوط به بیماری دیسک در ناحیه گردن ،کمر و علل بروز و روش درمان آن را تشریح کرد.

- سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که دیسک کمر و گردن چه بیماری است؟ ، بیان داشت: قاعدتا همه افراد دیسک را در این مناطق دارند؛ یعنی فضای ژلاتینی بین دو مهره چه در کمر و چه در گردن و پشت؛ یعنی بین دو مهره که استخوانی بوده و بافت قابل انعطاف ژلاتینی وجود دارد که از قسمت حلقه خارجی دیسک و قسمت درونی دیسک تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کار این فضای ژلاتینی این است که مهره ها را روی هم نگه می دارد و به خاطر انعطاف پذیری که دارد باعث می شود حرکات ستون فقرات صورت گیرد که باید این حرکات به صورت خیلی ملایم و نرم باشد و اجازه دهد دیسک کمر، گردن یا پشت خم و راست شود که در مجموع این را دیسک گویند.

استاد طب فیزیکی و توانبخشی خاطرنشان کرد: به صورت مصطلح شایع است دردهایی که منشأ دردها، دیسک است را بیماری دیسک کمر یا گردن می گویند؛ یعنی همان بیماری دیسک کمر و گردن است.

رایگانی ادامه داد: این بیماری در مراحل، سنین و انواع مختلف متفاوت است؛به طوری که برخی  اوقات این ژلاتین بین مهر ه ای به علت ضربه و تصادف به صورت پشت خروج پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان دیسک کمر چیست؟

درمان دیسک کمر چیست؟