مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 09:222022-06-19اقتصادي

سهم خودروسازان از مصرف غیربهینه بنزین چقدر است


بر اساس یافته های مرکز پژوهش های مجلس، با وجود مصرف سه برابری بنزین در خودروهای ایرانی نسبت به استاندارد جهانی، اما مصرف سرانه بنزین کشور فقط دو برابر میانگین جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی روند تولید و مصرف بنزین و گازوییل در کشور نشان می دهد که تراز این دو سوخت در حال رسیدن به نقطه سربه سر و سپس منفی شدن است.

به بیان دیگر در صورت تداوم روند قبلی در دولت گذشته، تا سال 1402 ایران به جمع واردکنندگان بنزین و گازوییل خواهد پیوست و کشور نه تنها از مزایای ارزآوری صادرات فرآورده های نفتی محروم می شود، بلکه در سال های آینده ارزبری قابل توجهی نیز رقم خواهد خورد.

جواد اوجی وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته در برنامه نگاه یک در شبکه اول سیما با اشاره به منفی شدن تراز بنزین کشور گفت: در دو تا سه سال آینده با توجه به این روند مصرف بنزین و نفت گاز (گازوییل) در کشور جزو کشورهای واردکننده فرآورده های نفت گاز و بنزین خواهیم شد.

*تراز بنزین و گازوییل در سال 1402 به نقطه سربه سر می رسد در تصویر 1، روند تولید و مصرف بنزین در ایران آورده شده است.

همانطور که مشاهده می شود، بعد از فروکش کردن شیوع کرونا و محدودیت های حمل و نقل، مصرف بنزین در کشور دوباره اوج گرفته است و تا پایان سال جاری به نقطه سر به سر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم خودروسازان از مصرف غیربهینه بنزین چقدر است

سهم خودروسازان از مصرف غیربهینه بنزین چقدر است