مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 14:322022-06-19سياسي

فرضیه تازه درباره درگذشت شریعتی در مستند تلویزیونی


مستند از ابتدا به خاطره محمد علی نجفی کارگردان سریال «سربداران» و از نزدیکان شریعتی تکیه می کند که صبح 29 خرداد 1356 از مرگ شریعتی با خبر شده.

- مستند از ابتدا به خاطره محمد علی نجفی کارگردان سریال سربداران و از نزدیکان شریعتی تکیه می کند که صبح 29 خرداد 1356 از مرگ شریعتی با خبر شده.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- شبکه های مستند و چهار تلویزیون دیشب و در آستانه چهلمین سالگرد خاموشی دکتر علی شریعتی که در ماه های پرشور انقلاب 57 به معلم شهید شهرت داشت و نام او بر سر زبان ها بود و جای خالی او احساس می شد مستندی با عنوان جست و جوگر را در زمانی 35 دقیقه ای پخش کردند.

تکلیف اصول گرایی ایرانی - که صدا و سیما تریبون آن است- البته با شریعتی روشن نیست.

چون از یک سو نه می توانند مانند مصباح یزدی فقید او را نقد یا این سخن مجتهد تهرانی را نقل کنند که آرزو داشت نام دکتر علی شریعتی را از خیابان مهم وبزرگ تهران بردارند چرا که علاقه آیت الله خامنه ای و دوستی ایشان با شریعتی را همه می دانند و از جانب دیگر نمی توانند به تبلیغ و تأیید کامل او بپردازند چون به ارایه نظریه اسلام منهای روحانیت اشتهار دارد هر چند با توصیف قبلی روشن است با روحانیت غیر انقلابی و سنتی و به تعبیر خود او تشیع صفوی مشکل داشته نه با حاملان اندیشه ای که ذیل تشیع علوی تبیین می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرضیه تازه درباره درگذشت شریعتی در مستند تلویزیونی

فرضیه تازه درباره درگذشت شریعتی در مستند تلویزیونی