مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 15:122022-06-19اجتماعي

3 مورد بیماری «هاری» در قاینات مشاهده شد/ زنگ خطر «تب کریمه کنگو» در استان


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در بحث هاری در حیات وحش قاینات سه مورد دیده شده و همچنین یک مورد سگ صاحب دار بوده است.

- محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: دغدغه اصلی ما بحث کریمه کنگو است و طبق آخرین آمار 22 نفر مبتلا در کشور و 2 نفر فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه دو استان همجوار ما درگیر این بیماری بودند، تصریح کرد: این بیماری تبعات اجتماعی دارد و اذهان عمومی را درگیر می کند و در مرز دغدغه نداریم و در حمل غیرمجاز مشکل داریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن به عید قربان، ادامه داد: در این زمان حمل و نقل زیاد می شود و باید در این زمینه فکری کرد تا درگیر بیماری نشویم.

اصغرزاده با بیان اینکه در زمینه آنفلوانزای فوق حاد سال گذشته با واکسیناسیون، بحث مراقبتی، رصد، پایش ها و ممیزهایی که صورت گرفت استان ما پاک بود، افزود: امسال تاکنون بیماری نیامده و دغدغه بروز بیماری را داریم و تنها کار ما پیشگیری و پیش بینی های ما است.

وی با بیان اینکه در بحث بیماری هاری در حیات وحش شهرستان قاینات 3 مورد مشاهده شده است، اضافه کرد: همچنین در یک مورد سگ صاحب دار نیز این بیماری دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 مورد بیماری «هاری» در قاینات مشاهده شد/ زنگ خطر «تب کریمه کنگو» در استان

3 مورد بیماری «هاری» در قاینات مشاهده شد/ زنگ خطر «تب کریمه کنگو» در استان