مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 15:372022-06-19سياسي

چند و چونی در معرفت یابی باور به خداوند متعال در تربیت دینی - قسمت سوم


آیا می توان در توجیه باورهای ما به وجود و صفات خداوند از روش معرفت های متداول و فراگیرمان مبتنی بر شنیده ها استفاده کرد؟ چگونه گواهی خداوند بر وجود و صفاتش که از طریق گواهی بسیاری افراد و آنها نیز از پیامبران به ما رسیده است می .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، متنی که می خوانید بخش سوم مقاله حمیدرضا آیت اللهی عضو هیات علمی دانشگاه با عنوان موجه بودن باور متداول به خداوند بر اساس معرفت شناسیِ مبتنی بر شنیده های اطمینان یافته است: در بخش اول سنت معرفت شناسی دوران مدرن که باور صادق موجه را معتبر می دانسته است، و نوع دیگر معرفت شناسی که به چگونگی مشارکت دیگران در کسب معرفت اشاره دارد، مورد بررسی قرار گرفت و به نقش معرفت اجتماعی و یا گواهی و یا معرفتِ مبتنی بر شنیده های اطمینان یافته در معارف ما مخصوصا معرفتهای دینی اشاره شد.

در بخش دوم معرفت های روزمره مورد بررسی قرار گرفت.

سپس از طریق معرفت شناسی اجتماعی و بطور خاص گواهی معرفتهای دینی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

  در بخش سوم این پرسش ها مورد بررسی قرار می گیرد که آیا می توان در توجیه باورهای ما به وجود و صفات خداوند بجای سنت قرینه گرایی که غالبا بر مبناگرایی مبتنی بوده است از روش معرفت های متداول و فراگیرمان مبتنی بر شنیده ها استفاده کرد؟ چگونه گواهی خداوند بر وجود و صفاتش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند و چونی در معرفت یابی باور به خداوند متعال در تربیت دینی - قسمت سوم

چند و چونی در معرفت یابی باور به خداوند متعال در تربیت دینی - قسمت سوم