مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 08:122022-06-20پزشكي

مراقب عوارض رژیم «کتوژنیک» باشید


رژیم «کتوژنیک» عوارض زیادی دارد، بنابراین برای افرادی که با سایر رژِیم های معمولی می توانند کاهش وزن داشته باشند توصیه نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، گلبن سهراب، با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، افزود: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز می شود که قبلاً با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیم های معمولی نمی تواند وزن خود را کاهش دهد.

به گفته این متخصص تغذیه، در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می تواند مفید باشد.

وی افزود: رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی شامل 70 درصد چربی، 20 درصد پروتیین و 10 درصد کربوهیدرات است.

به عبارت دیگر در این رژیم مصرف کربوهیدرات بسیار محدود شده و چربی افزایش می یابد تا بدن به جای قند از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این رژیم به دلیل اینکه بدن وارد فاز کتوزیس می شود، روزهای اول فرد یک کاهش وزن زیادی را تجربه می کند که دلیل آن از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن است.

سهراب با اشاره به اینکه میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد، افزود: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب عوارض رژیم «کتوژنیک» باشید

مراقب عوارض رژیم «کتوژنیک» باشید