مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 08:372022-06-20اقتصادي

اطلاعات محدود مردم از قانون جدید چک / بانک ها می توانند طرح مسدودسازی را دور بزنند؟


شواهد میدانی حاکی از آن است که مردم، اصناف و کارمندان شعب با ابتکارات مثبت قانون جدید چک ناآشنا هستند و همین قضیه موجبات سرگردانی آنها را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا تصمیم مهم و جدیدی از سوی بانک مرکزی در موضوع مسدودسازی همه حساب های صادرکننده چک برگشتی اتخاذ شده است که می تواند تحول بزرگی در زمینه وصول مطالبات چک ایجاد کند.

در راستای سلسله تحولات جدید قانون چک، از اوایل خردادماه اعلام شد تا در صورت برگشت خوردن چک توسط ذی نفع چک، سایر حساب های صادرکننده چک در همه بانک ها به ترتیب اولویت از حساب جاری، حساب قرض الحسنه پس انداز، حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت و حساب سرمایه گذاری بلندمدت، به میزان مبلغ کسری چک مسدود شود، موضوعی که الزام قانونی اجرای آن به بند ب ماده 5 قانون جدید صدور چک مصوب سال 97 باز می گردد.

  سرگردانی در مورد اجرای مفاد قانون چک اما بررسی ها نشان می دهد در مقام عمل بخشنامه های ابلاغ شده بانک مرکزی، در شعب بانکی آنگونه که باید، مورد اجرا قرار نگرفته است؛ شواهد میدانی حاکی از آن است که مردم و متصدیان بانک ها در یک سرگردانی و ابهام در زمینه قوانین جدید چک به سر می برند.

می توان ادعا کرد حداقل در زمینه مصوبه مسدودسازی حساب های صادرکننده چک برگشتی که از ابتدای خردادماه سال جار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات محدود مردم از قانون جدید چک / بانک ها می توانند طرح مسدودسازی را دور بزنند؟

اطلاعات محدود مردم از قانون جدید چک / بانک ها می توانند طرح مسدودسازی را دور بزنند؟