مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 09:472022-06-20سياسي

خطر قدرت گرفتن مجدد گروهای تکفیری و راه های مقابله با آن


یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ماجرای شهادت دو روحانی در حرم رضوی گفت: احتمال قدرت گرفتن مجدد گروهای تکفیری به واسطه حمایت های پنهان و آشکار غرب و رژیم صهیونسیتی می تواند امنیت کشورها را به مخاطره بیاندازد.

- یاسر ارشاد منش کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به خطرات جریانات تکفیری گفت: در مناسبات روابط بین الملل و منطقه ای هر نوع آشوب و تنش در یک منطقه، علاوه بر خود، کشورهاپیرامونی آن را نیز  مترتب می کند.

بر همین اساس در سالهای اخیر ظهور تکفیری های اسلامی تندرو عملکرد خشن و افراطی  آنها در منطقه، نظام بین المل را تحت تأثیر قرار داده است، بخصوص جمهوری اسلامی ایران را که باتوجه به مرز های گسترده و داشتن همسایه های بی ثبات، هویت مشترک مذهبی  شیعی که همواره در معرض جدی تهدیدات تکفیری ها قراردارد.

                  وی ادامه داد: حضور مقطعی داعش در بیست کیلومتری مرز غربی ایران، همچنین در منطقه قفقاز به واسطه جنگ آذربایجان و ارمنستان، به دست گرفتن کنترل کامل طالبان در افغانستان و همچنین  پاکستان که محل اصلی  و اولیه ظهور و تدارکات تکفیری ها است باعث شده تا حدودی  به واسطه  تبلیغات ایران هراسی  شیعی  به رادیکال شدن فضای منطقه، کم رنگ شدن اتحاد مذاهب اسلامی و خطر تهدید مرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر قدرت گرفتن مجدد گروهای تکفیری و راه های مقابله با آن

خطر قدرت گرفتن مجدد گروهای تکفیری و راه های مقابله با آن