مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 10:472022-06-20پزشكي

کنه ها را نکشید/ چند نکته درباره «تب کریمه کنگو»


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: کنه ها بصورت بالقوه از طریق گزش ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو را به دام ها و انسان ها منتقل می کند لذا باید در راستای جلوگیری از انتقال بیماری، - حسین صالحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو در درجه اول توسط کنه ها منتقل می شود بنابراین ویروس عامل بیماری جزو دسته آربوویروس ها یعنی ویروس های قابل انتقال از طریق بندپایان حساب می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ویروس عامل این بیماری در دام های اهلی عموماً سبب بروز بیماری بالینی نمی شود اما از آنجایی که جزو عوامل بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است می تواند از دام های اهلی به انسان منتقل و سبب بروز بیماری در انسان شود.

وی افزود: هر چند انتقال عامل بیماری از طریق گزش کنه آلوده مهمترین راه انتقال است اما تماس مستقیم با خون، ترشحات و مایعات بدنی دام آلوده نیز راه دیگر سرایت عامل بیماری محسوب می شود.

صالحی اظهار داشت: این بیماری برای نخستین بار در سال 1944 در خلال جنگ جهانی دوم در تعدادی از سربازان روس تشریح شد اما از آنجایی که عامل بیماری در سال 1967 از یک کودک بیمار در کشور کنگو جدا شد و پس از آن در کریمه بخشی از روسیه کنونی مشاهده شد، از طرفی بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنه ها را نکشید/ چند نکته درباره «تب کریمه کنگو»

کنه ها را نکشید/ چند نکته درباره «تب کریمه کنگو»