مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 11:322022-06-20اجتماعي

سه تالاب در شهرستان پلدختر خشک شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، نبی اله قائد رحمتی، معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وضعیت زیست محیطی استان لرستان اظهار کرد: - معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سه تالاب در شهرستان پلدختر خشک شدند که این تالاب ها شامل گوری پیکه، گوری بلمک و زردآبه هستند و تالاب تنوردر دورود نیز در معرض خشکیدگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، نبی اله قائد رحمتی، معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وضعیت زیست محیطی استان لرستان اظهار کرد: سه تالاب در شهرستان پلدختر خشک شدند که این تالاب ها شامل گوری پیکه، گوری بلمک و زردآبه هستند و تالاب تنوردر دورود نیز در معرض خشکیدگی است.

قائدرحمتی عنوان کرد: کمبود نزولات جوی، و زهکشی های انجام شده در دهه های 60 و 70 سبب شده که آب این تالاب ها خارج شود و سبب خشکیدگی آن شوند.

وی تصریح کرد: تالاب گوری بلمک پلدختر و تنودر دورود به دلیل رهکشی ها برای تغییر کاربری و استفاده کشاورزی و پرورش آبزیان خشک شدند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: بیشترین کاربرد در حاشیه تالاب ها کشاورزی و مرتع است.

قائدرحمتی در خصوص سطح آبی تالاب های دائمی پلدختر گفت: 9 تالاب دائمی و دو تالاب غیردائمی در این شهرستان وجود دارد که متاسفانه با توجه به خشکسالی های متوالی تالاب گوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه تالاب در شهرستان پلدختر خشک شدند

سه تالاب در شهرستان پلدختر خشک شدند