مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 11:522022-06-20اقتصادي

30 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به کشاورزی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 30 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به کشاورزی است که این عدد در میانگین کشوری 18 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کامیاران، پیمان اسکندری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران اظهار داشت: حوزه کشاورزی و دامداری توانسته اند موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه شوند.

اسکندری ادامه داد: 12 هزار نفر بهره بردار کشاورزی در شهرستان کامیاران وجود دارد و بیشترین سهم اقتصاد استان کردستان و کامیاران مربوط به حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به نقش پررنگ شهرستان کامیاران در حوزه کشاورزی اظهار داشت: 25 درصد از اراضی شهرستان کامیاران آبی است که این شاخص در استان 12 درصد و تنها 3 درصد از اراضی شهرستان بیجار بصورت آبی است.

وی  با بیان اینکه استان کردستان محور توسعه در حوزه کشاورزی و دامپروری است ادامه داد: میانگین تولید ناخالص داخلی کردستان مربوط به کشاورزی 25 درصد و میانگین کشوری 17 درصد است.

اسکندری با تاکید بر نقش کشاورزان در جلسات قیمت گذاری گفت: برای اولین بار در شورای تصمیم گیری و قیمت گذاری ایران نخبگان کشاورزی، تشکل ها و اقشار مختلف حضور دارند و در هیچ تصمیمی بدون حضور کشاورزان و تعاونی های پیشرو گرفته نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به کشاورزی است

30 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به کشاورزی است