مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 12:572022-06-20اجتماعي

تپه ازبکی در آستانه جهانی شدن


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با بیان اینکه تپه ازبکی به ثبت ملی رسیده، گفت: تپه ازبکی دومین اثر از استان است که در حال آماده سازی پرونده برای ثبت جهانی آن هستیم.

- فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه امسال پرونده ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام به همراه سایر کارونسراهای مهم ایران در میراث جهانی یونسکو نیز آماده سازی می شود، گفت: دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی نیز به زودی تشکیل و اقدامات لازم در این مورد آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه البرز دارای 550 اثرمیراث فرهنگی ملموس و ناملموس شناسایی شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود 350 اثر در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال آماده سازی آثاری برای ثبت در فهرست آثار ملی هستیم، گفت: این روند به صورت مداوم ادامه دارد؛ اکنون هم به دنبال ثبت شیرینی توتک به عنوان میراث فرهنگی غیرملموس البرز در فهرست آثار ملی هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه اقدام به ثبت ملی آثاری که در معرض خطر هستند اولویت دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال ثبت ملی کوه های رنگی بین اشتهارد و نظرآباد انجام شده است؛ به این ترتیب از آسیب و معدن سازی در این منطقه ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه ازبکی در آستانه جهانی شدن

تپه ازبکی در آستانه جهانی شدن