مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 15:272022-06-20اقتصادي

سهم 15 درصدی عراق از صادرات غیرنفتی کشور


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی مزیت رقابتی صادرات محصولات صنایع غذایی را از دست داده ایم، گفت: این موضوع چندان جدی نیست و به زودی با توجه به سایر مزیت ها شرایط صادرات در این بخش عادی می شود.

- سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق، گفت: آمار سه ماهه تجارت خارجی کشور هنوز منتشر نشده، اما بررسی آمار تجارت فروردین و اردیبهشت ماه امسال نشان می دهد که کاهش  صادرات فروردین ماه به عراق در اردیبهشت جبران شد و در ماه گذشته بیش از 800 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم.

  عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق بیان داشت: عراق بعد از چین و امارات در رتبه سوم صادرات کشور قرار دارد و این کشور سهم 15 درصدی در صادرات غیرنفتی دارد.

  وی افزود: براساس آماری صادراتی که از مرزهای مختلف به دست آمده پیش بینی می شود که صادرات ما به عراق در خرداد ماه نسبت به دو ماه  ابتدای سال افزایش یافته است.

  عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: صادرات فرآورده های نفتی دوباره به عراق آغاز شده است و افزایش قیمت گاز یکی از عوامل اثرگذار بر افزایش صادرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 15 درصدی عراق از صادرات غیرنفتی کشور

سهم 15 درصدی عراق از صادرات غیرنفتی کشور