مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 20:022022-06-20اقتصادي

180 میلیون گرسنه در سال جنگ


هفته ها مذاکرات بر سر کریدورهای ایمن برای خروج غلات از بنادر اوکراین پیشرفت چندانی نداشته و با فرارسیدن فصل برداشت تابستانی، فوریت ها افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، جنگ روسیه در اوکراین مانع از خروج غلات از سبد نان جهان و گران تر شدن غذا در سراسر جهان می شود و تهدیدی برای تشدید کمبود، گرسنگی و بی ثباتی سیاسی در کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، روسیه و اوکراین با هم نزدیک به یک سوم گندم و جو جهان و بیش از 70درصد روغن آفتابگردان را تولید و صادر می کنند و تامین کنندگان بزرگ ذرت هستند.

روسیه بزرگ ترین تولیدکننده کود در جهان است.

قیمت های جهانی غذا از قبل در حال افزایش بود و جنگ اوضاع را بدتر کرده و مانع از رسیدن حدود 20میلیون تن غلات اوکراینی به خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش هایی از آسیا شده است.

هفته ها مذاکرات بر سر کریدورهای ایمن برای خروج غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین پیشرفت کمی داشته و با فرارسیدن فصل برداشت تابستانی، فوریت ها افزایش یافته است.

آنا ناگورنی که مدیر بحران در دانشگاه آمهرست ماساچوست و عضو هیات مدیره دانشکده اقتصاد کی یف است، گفت: این باید در چند ماه آینده اتفاق بیفتد یا اینکه منتظر تبعات وحشتناک آن خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

180 میلیون گرسنه در سال جنگ

180 میلیون گرسنه در سال جنگ