مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 09:072022-06-21سياسي

قرائت گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص


سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروزمجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز سه شنبه، 31 خرداد مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوعش را درباره بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

متن گزارش این کمیسیون به شرح ذیل است: اصل (29) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از خدمات بهداشتی،درمانی و مراقبت های پزشکی را حقی همگانی دانسته ودولت را موظف کرده است تا آن را برای همه افراد در کشور فراهم آورد.

به همین منظور تکالیف مختلفی در قوانین و اسناد بالادستی برای دستگاه ها و نهادهای ذیربط مصوب شده است که از آن جمله می توان به تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه و نیز منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سیاست های کلی سلامت به ویژه بندهای (9) و (10) آن اشاره داشت: برطبق این بندها مواردی همچون توسعه کمی و کیفی بیمه های بهداشتی و درمانی با هدف همگانی ساختن بیمه پایه درمان، پرداخت یارانه به بخش سلامت، هدفمندسازی یارانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرائت گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص

قرائت گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص