مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:422022-06-21سياسي

چرا عدالتخواهی برگرفته از شریعتی به انحراف کشیده می شود؟


طی چند سال اخیر گروهی در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور شکل گرفته اند که از شریعتی سخن می گویند و او را محل بحث خود قرار داده اند و ادعای عدالتخواهی دارند.

- گروه ویژه فارس: مرحوم دکتر علی شریعتی از جمله متفکرانی بود که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی در عرصه اجتماعی نام خود را مطرح و با ایراد سخنرانی های پرشور و طرح اندیشه های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی، توجه قشر متوسط و تحصیل کرده پیش از انقلاب را به سمت خود معطوف کرد.

به باور برخی از کارشناسان، اندیشه های شریعتی رفته رفته به چنان نظم و نسخی دست یافت که به یک مکتب فکری و چارچوب نظری نزدیک شده بود.

تلاش شریعتی بر تیم بود که زیر بنای اندیشه هایش اسلامی و روبنای آن به اقتضائات عصر و زمانه اش متعهد باشد.

اما برخی از کارشناسان معتقدند که اندیشه های شریعتی بر روبنایی سوسیالیستی سوار شد که همین امر موجبات خطا و اشتباهات فکری او را فراهم کرد.

اخلاق معلمانه مرحوم شریعتی، صداقت و خضوع و خشوع در کلام و عمل از او چهره ای ساخته بود که بی تکلف  از احتمال اشکال در اندیشه های خود سخن می گفت.

بازخوانی سیر زندگی و تحلیل اندیشه های مرحوم شریعتی در این سطور مد نظر نیست بلکه مقصود آن است که بدانیم پس از مرگ شریعتی، چه بر سر شخصیت و تفکرات او آمد؟  به عنوان مقدمه می توان نوشت که مرحوم شریعتی تحت تأثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عدالتخواهی برگرفته از شریعتی به انحراف کشیده می شود؟

چرا عدالتخواهی برگرفته از شریعتی به انحراف کشیده می شود؟