مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:422022-06-21سياسي

خبرهایی در کمین مردم تهران


از هک پمپ بنزین تا راه اندازی اعتراض خیابانی تا آتش زدن سطل آشغال تا آدم کشی تا تحریم اقتصادی و همه و همه رویدادسازی است برای تکثیر نمایه های خبری و تبدیل آن به نمادی علیه سرمایه اجتماعی انقلاب.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محسن مهدیان: شهروندان تهرانی اخیرا با 2دسته خبر حاشیه ساز از مدیریت شهری مواجه شدند.

یکم.

هک سامانه شهرداری تهران توسط منافقین دوم.

استعفای شهردار تهران توسط شایعه سازها ماجرا فراتر از لایه سطحی خبر است.

اجازه دهید موضوع را از منظر سواد رسانه ای تحلیل کنیم.

خبر برخلاف تصور رایج تنها کارکرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ندارد.

اساسا پیام رسانه ای 3کارکرد ویژه دارد.

یکم خبر به مثابه نمایه .

دوم خبر به مثابه نشانه و سوم خبر به مثابه نماد .

نمایه چیست؟ خبری که قرار است تنها روایتی از واقعیت باشد.

دلار ارزان شد؛ این خبر نمایه ای آگاهی بخش از یک رویداد است و تمام.

نشانه چیست؟ وقتی خبر حکایت از یک پیام نهفته و غیرمستقیم دارد.

گویی این خبر نشانه ای است از یک موضوع دیگر.

مثلا در همان خبر دلار ارزان شد گویی سردبیر، رونق اقتصادی را هدف گرفته است و این خبر نشانه است.

و اما نماد.

اول مثال بزنیم:  گفته می شود برج میلاد نشانه تهران است و برج آزادی نماد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهایی در کمین مردم تهران

خبرهایی در کمین مردم تهران