مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:422022-06-21اجتماعي

اجرای طرح مزرعه کمپوست در 339 روستای مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، سجاد رضایی معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در جلسه با دهیاران استان اظهار کرد: در حال حاضر از بین 3 هزار و 600 روستای استان بحث جمع آوری زباله در بین هزار و 830 روستا در دستور کار قرار دارد و در بقیه روستاها به شکل سنتی زباله ها دفن می شود.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح مزرعه کمپوست در دو روستای مازندران، گفت: امسال  339 روستا را به عنوان پایلوت طرح با کمک دهیاران بخشداران و فرمانداران قرار دادیم.

معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا این طرح باید طی چهار سال آینده تمام روستاهای استان را دربرگیرد، اضافه کرد: با این طرح کاهش 70 تا 80 درصدی زباله را در روستاهای استان و سایت های جمع آوری زباله خواهیم داشت.

رضایی با بیان اینکه تاکیدمان روی دفن زباله و بازیابی انرژی است، اضافه کرد: استاندارد بین المللی زباله در روز 300 تا 350 گرم است ولی با تولید 700 گرم زباله در روز از استاندارد پیشی گرفت که یکی از راهکارها کاهش حجم ورودی زباله است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به ایجاد درآمد پایدار روستایی کمک خواهد کرد، یادآور شد: دهیاران نیز باید از ابزارهای تشویقی بهره بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مزرعه کمپوست در 339 روستای مازندران

اجرای طرح مزرعه کمپوست در 339 روستای مازندران