مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 15:572022-06-21اقتصادي

هدف گذاری تجارت 3 میلیارد دلاری با قزاقستان


مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر رییس جمهوری قزاقستان به تهران و امضای اسناد همکاری تجاری، از هدف گذاری رسیدن به تراز 3 میلیارد دلاری تجارت با این کشور خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت الله خرمالی، با اشاره به هدفگذاری 3 میلیارد دلاری تجارت با قزاقستان طی سه سال آینده گفت: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته حدود 300 میلیون دلار بوده است؛ اما طبق آمار گمرک قزاقستان این رقم بیش از 400 میلیون دلار است.

 خرمالی افزود: در دو ماهه ابتدایی سال 1401 حجم مبادلات جمهوری اسلامی ایران با قزاقستان 60 میلیون دلار بوده که عمدتا در بخش تامین محصولات کشاورزی، مواد غذایی و محصولات ساختمانی مانند سیمان بوده و واردات ایران از قزاقستان نیز عمدتا در حوزه غلات، جو و دیگر اقلام مورد نیاز کشور است.

 وی ادامه داد: طبق هدف گذاری صورت گرفته توسط مسئولان کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان که در اسفندماه انجام شد، حجم مبادلات دو کشور تا 3 سال آینده به 3 میلیارد دلار افزایش پیدا می کند که صادرات خدمات فنی و مهندسی در این هدف گذاری دیده شده است؛ همچنین در حوزه های نفتی نیز زمینه همکاری وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری تجارت 3 میلیارد دلاری با قزاقستان

هدف گذاری تجارت 3 میلیارد دلاری با قزاقستان