مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 16:172022-06-21اقتصادي

نیم میلیون دانش آموز پناهنده در ایران تحصیل می کنند


رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشوراعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه پذیرش جمعیت پناهندگان ششمین کشور دنیا محسوب می شود؛ آمار رسمی تعداد کل دانش آموزان خارجی اعم از پناهنده و مهاجر نیم میلیون نفر است که 95 درصد از آن ها تبعه کشور دوست و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به مناسبت روزجهانی پناهنده ، گفت: هم اکنون تعداد 180 هزار دانش آموز فاقد اوراق هویتی در شرایط کاملاً برابر با دانش آموزان ایرانی به تحصیلی اشتغال دارند و مجموعا نیم میلیون دانش آموز پناهنده در مدارس ایران درحال تحصیل هستند.

مهدی فیاضی به مناسبت روز جهانی پناهنده اظهارکرد: سرانه مصرفی هر دانش آموز مهاجر50 میلیون ریال در سال 1400 بوده است که سازمان های بین المللی تنها حدود یک درصد از این هزینه ها را جبران می کند.

وی افزود: این روز، روزی بین المللی است که توسط سازمان ملل متحد به منظور احترام به پناهندگان در سراسر جهان تعیین شده است و به تاریخ 20 ژوئن است که از قدرت و شجاعت افرادی که برای گریز از درگیری یا آزار و شکنجه مجبور به فرار از کشور خود شده اند تجلیل می کند.

روز جهانی پناهنده فرصتی برای ایجاد همدلی و درک مشکلات پناهندگان و ارج نهادن به تاب آوری آن ها در بازسازی زندگی هایشان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم میلیون دانش آموز پناهنده در ایران تحصیل می کنند

نیم میلیون دانش آموز پناهنده در ایران تحصیل می کنند