مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 06:472022-06-22اجتماعي

از شایعه تا واقعیت آبیاری زمین های کشاورزی غرب تبریز با فاضلاب


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نوع طراحی شبکه انتقال فاضلاب تبریز، امکان استفاده از این آب برای زمین های کشاورزی به ویژه در غرب تبریز وجود ندارد.

- محمد خانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با رد برخی ادعاها در مورد آبیاری زمین های کشاورزی غرب تبریز اظهار کرد: این امر با توجه به نوع طراحی مدرن سیستم فاضلاب تبریز به صورت کاملا سرپوشیده و حفاظت شده و غیرقابل دسترس بودن به واسطه قرارگیری در عمق پنج متری زمین غیرممکن است.

وی تصریح کرد: البته موضوع مطرح در این زمینه مربوط به دفع آب های سطحی در مناطق پایین دست شهر تبریز است که به اشتباه در میان مردم به آبیاری زمین ها با فاضلاب تعبیر می شود و این بخش مربوط به حوزه فعالیت شهرداری است و نتایج بازدیدهای مکرر از این مناطق به همراه مسئولان جهادکشاورزی و شهرداری، ادعای آبیاری زمین های کشاورزی غرب تبریز با فاضلاب را کاملا رد می کند و باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در حال حاضر 80 درصد آب های سطحی استان مهار شده و به دنبال افزایش این میزان هستیم.

مدیر عامل آبفای آذربایجان شرقی در خصوص کیفیت و بوی نامطلوب آب شرب برخی مناطق تبریز نیز گفت: این موضوع مربوط به مناطقی چون شهرک های باغمیشه، ارم و حتی رشدیه است که از سد نهند تغذیه می شوند و به دلیل کاهش شدید ذخیره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت آبیاری زمین های کشاورزی غرب تبریز با فاضلاب

از شایعه تا واقعیت آبیاری زمین های کشاورزی غرب تبریز با فاضلاب