مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-22اجتماعي

پیشتازی اصفهان در استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اصفهان به عنوان اولین شهر ایران به خاطر مشکلات آبی پساب فاضلاب شهر اصفهان را در سال 88 خریداری کرد و حق آبه آن را دارد و پساب خروجی تصفیه خانه آب فاضلاب را برای فضای سبز شهرداری اصفهان با ایجاد دو تصفیه .

- مجید عرفان منش، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حدود 6 هزار هکتار فضای سبز شهرداری اصفهان است که حدود 4 هکتار آن در اختیار شهرداری اصفهان است و مابقی در اختیار سایر سازمان های دولتی از جمله دانشگاه ها و پادگان ها است.

وی با اشاره به نحوه تأمین آب برای فضای سبز شهر اصفهان گفت: آبیاری فضای سبز شهر اصفهان وابسته به منابع سطحی و زیرسطحی و پساب فاضلاب است و با توجه به خشکی زاینده رود منابع سطحی کاملاً حذف شده است.

عرفان منش با اشاره به اینکه سالانه حدود 60 میلیون مترمکعب نیاز آبی فضای سبز شهر اصفهان است افزود: در بهترین شرایط که رودخانه زاینده رود را در اختیار داشته ایم تا 35 میلیون مترمکعب نیاز آبی فضای سبز تأمین می شده است و در حال حاضر با روش های به زراعی فضای سبز شهر اصفهان را زنده نگه داشته ایم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر که منابع سطحی و زاینده رود را از دست دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی اصفهان در استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

پیشتازی اصفهان در استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز