مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 08:372022-06-22اقتصادي

ماجرای مرگ ماهی های سد حلبی ساز بردسیر/6 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند


  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسیر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: بندهایی که توسط منابع طبیعی و آبخیزداری ایجاد می شود برای تقویت چاه ها، قنوات و آب های زیرزمینی و کاهش سرعت آب و جلوگیری از سیل و ورود رسوبات به چاه ها، قنوات و برای جلوگیری از خسارات است.

وی عنوان کرد: سد حلبی ساز یک سد برای ذخیره آب است که توسط جهاد کشاورزی ساخته است.

دریچه خروجی از کف استخر بالاتر است محسن حیدرآبادی رییس جهاد کشاورزی بردسیر نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: سد در دهه 60 توسط آبخیزداری ساخته شد بعد از جداشدن آبخیزداری از جهاد سازندگی و ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی، آبخیزداری به منابع طبیعی واگذار شد.

وی با بیان اینکه حق آبه سد به کشاورزان و درختان پایین دست آن تعلق گرفت، عنوان کرد: دریچه خروجی از کف استخر بالاتر است که زمان آبگیری مقداری آب حدودا با ارتفاع یک یا دو متر آب در سد باقی بماند اما باگذشت زمان و رسوب گذاری دریچه سد تقریبا هم سطح کف سد شده که باعث می شود آب به صورت کامل از سد خارج شود.

حیدرآبادی تصریح کرد: آخرین آبگیری توسط کشاورزان در 21 فروردین ماه توسط کشاورزان انجام شده است و مقداری آب هم در سد وجود داشته و مدتی است که این سد به علت خشکسالی ورودی نداشته و به دلیل تبخیر و نفوذ عمقی آب تعدیل رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای مرگ ماهی های سد حلبی ساز بردسیر/6 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند

ماجرای مرگ ماهی های سد حلبی ساز بردسیر/6 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند