مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 09:322022-06-22اقتصادي

نخستین واحد نیروگاه گازی زرند به شبکه سراسری برق کشور متصل شد


نخستین واحد نیروگاه گازی زرند با ظرفیت 162 مگاوات به طور آزمایشی به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، مجری طرح های نیروگاهی گازی شرکت برق حرارتی کشور امروز در بازدید از این نیروگاه اظهار کرد: نخستین واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر (زرند کرمان) به ظرفیت 162 مگاوات با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

محمود صادقی افزود: پروژه احداث این نیروگاه با سرمایه گذاری 1500 تا 2 هزار میلیارد تومان و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت 484 مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دومین واحد گازی نیروگاه نیز در پیک دوم در مرداد ماه وارد مدار تولید خواهد شد، ادامه داد: راه اندازی این نیروگاه در تامین برق خط سراسری جنوب شرق کشور در استان های، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است و نقش بسزایی در جبران کسری برق دارد.

صادقی افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه های حرارتی را از جمله اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واحد نیروگاه گازی زرند به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

نخستین واحد نیروگاه گازی زرند به شبکه سراسری برق کشور متصل شد