مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 11:422022-06-22سياسي

لاوروف امروز در تهران؛ نگاهی به مناسبات ایران و روسیه در دولت سیزدهم


«سرگیی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است امروز در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان و برای نخستین بار در دولت سیزدهم به تهران بیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قرار است امروز (چهارشنبه) اول تیر ماه و در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در سفری دو روزه به تهران بیاید؛ نخستین سفر لاوروف در دولت سیزدهم.

البته وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه 24 فروردین ماه 1400 و در پی دعوت محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه نیز به تهران سفر کرده بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه 30 خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تهران در آخر هفته خبر داد و گفت: آخر هفته میزبان آقای لاوروف خواهیم بود تا بتوانیم همکاری ها را با منطقه اوراسیا و قفقاز گسترش دهیم.

این سفر پس از آن صورت می گیرد که لاوروف 13 خرداد ماه در گفت وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خوانده بود.

در همین خصوص نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور 22 و 23 ژوئن (امروز و فردا/ اول و دوم تیرماه) در سفر به تهران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف امروز در تهران؛ نگاهی به مناسبات ایران و روسیه در دولت سیزدهم

لاوروف امروز در تهران؛ نگاهی به مناسبات ایران و روسیه در دولت سیزدهم