مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 17:322022-06-22اقتصادي

باید خود را با محدودیت های آب و انرژی تطبیق دهیم


یک استاد دانشگاه با اشاره به راندمان پایین آب و انرژی و همچنین مشوق های مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان در صورت استفاده صحیح از منابع با 19 ساعت آبیاری نیز می توانند به راندمان 24 ساعته چاه دست پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حسین بابازاده در پاسخ به این سوال که کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی چقدر در حوزه بهره وری کشت سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند، اظهار کرد: این موضوع در سطح کشور یکسان نیست و با توجه به نوع کشت و روش آبیاری متفاوت است، اما واقعیت این است که برای ارتقای بهره وری آب و انرژی نیاز جدی به سرمایه گذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میان میزان تولید محصولات کشاورزی و نیز هزینه هایی که برای تولید آن به ویژه در حوزه انرژی انجام می شود، تناسب علمی وجود ندارد و می توان با صرف انرژی و آب کمتر، محصولات با کیفیت و کمیت بیشتری تولید کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به مشوق های وزارت نیرو برای مدیریت بار مصرف برق چاه های کشاورزی گفت: در برنامه وزارت نیرو برای خاموشی چاه های کشاورزی اینگونه آمده است که کشاورزان باید به مدت پنج ساعت و در ساعات گرم روز چاه آب خود را خاموش کنند.

بابازاده افزود: معتقدم در صورت استفاده صحیح و با برنامه تولید کافی، کشاورزان می توانند با 19 ساعت زمان باقی مانده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید خود را با محدودیت های آب و انرژی تطبیق دهیم

باید خود را با محدودیت های آب و انرژی تطبیق دهیم