مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 12:222022-06-23پزشكي

هشدار فرماندار قشم در خصوص شیوع تب کریمه کنگو


فرماندار قشم با توجه به مرگ یک قشموند، وجود تعداد قابل توجه دام، گرمای هوا و نزدیکی به عید سعید قربان نسبت به شیوع تب کریمه کنگو در این شهرستان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، محمد محمدحسینی تختی فرماندار قشم امروز در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام، خواستار همکاری رسانه ها با شبکه بهداشت و درمان شد.

وی با بیان اینکه سنت اسلامی قربانی که در عید قربان اجرا می شود حتما باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود، افزود: اعمال پیشگیری، بازرسی و محدودیت های قانونی همزمان با فرهنگ سازی و انتشار محتواهای مناسب در رسانه ها به کمک بخشداران، دهیاران و دستگاه های اجرایی مرتبط و با تایید شبکه بهداشت و درمان باید انجام شود.

محمدحسینی تختی یادآور شد: ماه گذشته یکی از جوانان روستای گَوَرزین قشم بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جان باخت و این هشداری برای همه ما اعم از مسوولان و مردم است.

فرماندار قشم اضافه کرد: قرار گرفتن در فصل تابستان موجب تشدید فعالیت کنه ها در سطوح پوست دام شده و امکان انتقال بیماری را بیشتر می کند.

محمدحسینی تختی ادامه داد: عمل به مسوولیت فردی و اجتماعی در حوزه بهداشت و سایر زمینه ها اگر نادیده گرفته شود افراد و چه بسا اجتماع را دچار گرفتاری و مخاطره می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار فرماندار قشم در خصوص شیوع تب کریمه کنگو

هشدار فرماندار قشم در خصوص شیوع تب کریمه کنگو