مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 14:072022-06-23اجتماعي

اجازه تخریب بافت تاریخی امامزادگان استان را نمی دهیم


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از تشکیل کمیته بقاع متبرکه در استان خبر داد و گفت: البرز دارای 82 امامزاده با بنای تاریخی است که ثبت ملی شده اند و اجازه نمی دهیم هیچ سازمانی برای اقدامات توسعه ای به تخریب بناهای تاریخی امامزادگان بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، گفت: برخی امامزادگان علاوه بر ارزش معنوی از ارزش معماری قدیمی برخوردار هستند؛ بنابراین باید به عنوان متولی حافظ این میراث باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم سازمانی برای توسعه محوطه یا افزودن تاسیسات به ساختمان به تخریب بافت تاریخی امامزادگان بپردازد.

این آثار ثبت ملی شده اند.

محمدی ادامه داد: البرز یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد امامزادگان با بنای تاریخی را دارد و حدود 82 امامزاده با بنای تاریخی داریم.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس امامزاده ها با بنای تاریخی در این اداره کل گفت: نمایشگاه عکس امامزادگان با بنای تاریخی در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سالن اجتماعات از یک تیر به مدت یک هفته برپاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه تخریب بافت تاریخی امامزادگان استان را نمی دهیم

اجازه تخریب بافت تاریخی امامزادگان استان را نمی دهیم