مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 07:272022-06-24پزشكي

کاهش جمعیت آفت شب پره شمشاد در جنگل های مازندران


کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: در ارتباط با آفت شب پره سنگده ساری و بهشهر سه مرحله محلول پاشی در دستور کار قرار دارد که مرحله اول تمام شد و مرحله دوم طی دو هفته آینده و مرحله سوم شهریور ماه انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سالانه بخشی از درختان مناطق مختلف دچار بیماری ها و آفات می شود؛ باوجود پوشش گیاهی زیبا و چشم انداز طبیعی اما انتشار بیماری های قارچی موجب خشکیدگی درختان و مرگ درختان آزاد و همچنین بیماری زغالی باعث از بین رفتن درختان بلوط و آزاد در این مناطق می شود.

موضوع مهم مدیریت صحیح، پیشگیری، کنترل آفات و درختان آسیب دیده بوده که از مراحل توسعه جنگل و جلوگیری از نابودی درختان خواهد بود .

امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری درباره وضعیت آفات در جنگل های مازندران، اظهار کرد، اظهار کرد: ازجمله بیماری ها، بیماری سوختگی زغالی بلوط در سال های گذشته به دلیل تنش آب و هوایی، افزایش دما و کاهش نزولات آسمانی موجب ضعف درختان بلوط شده است.

وی با بیان اینکه دلیل این بیماری قارچی که تنش خشکی است که باعث خشکیدگی سرشاخه ها، پژمردگی برگ ها و به مرور زمان خشکیدگی کامل درخت می شود، افزود: این بیماری قارچی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت آفت شب پره شمشاد در جنگل های مازندران

کاهش جمعیت آفت شب پره شمشاد در جنگل های مازندران