مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-24بين الملل

بازداشت نخست وزیر پیشین تونس توسط نیروهای امنیتی


منابع خبری پنجشنبه شب از بازداشت «حمادی الجبالی» نخست وزیر پیشین تونس توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حمادی الجبالی در شهر السوسه واقع در شرق تونس توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، الجبالی از نیروهای نزدیک به جنبش النهضه تونس است که بین سال های 2011 تا 2013 نخست وزیر این کشور بوده است.

خانواده الجبالی با تایید بازداشت وی، مسئولیت سلامت و جان او را متوجه دولت تونس دانستند و از نهادهای حقوقی خواستند تا مانع از چنین اقدام های غیرقانونی شوند.

قیس سعید رییس جمهور تونس از 25 ژوییه (سوم مرداد) سال 2021 میلادی مجموعه ای از اقدام های فوق العاده را اتخاذ کرد و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و برکناری دولت بن بست سیاسی شدیدی در کشور ایجاد کرد که با موجی از مخالفت ها و اعتراض های احزاب و جریان های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

مخالفان قیس سعید او را به کودتا علیه دستاوردهای دموکراتیک قیام سال 2011 میلادی که به برکناری زین العابدین بن علی رییس جمهور وقت تونس منجر شد، متهم می کنند اما قیس سعید می گوید که اقداماتش قانونی و برای نجات تونس از بحران سیاسی طولانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت نخست وزیر پیشین تونس توسط نیروهای امنیتی

بازداشت نخست وزیر پیشین تونس توسط نیروهای امنیتی