مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 15:122022-06-24سياسي

اجرای عدالت و تامین امنیت وظیفه اصلی دستگاه قضایی است


اجرای عدالت و تامین امنیت در تمامی عرصه ها وظیفه اصلی و خطیر قوه قضاییه در جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی درخطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه از مساعی این قوه در مبارزه با فساد و بی عدالتی تشکر می کنیم و به قضات های درست و پاک درود می فرستیم، حقیقت این است که حیات و ممات جامعه در دست دستگاه قضایی است.

وی افزود: خداوند زمین و آسمان را به قلم قاضی بسته است و با حکم قاضی است که تحبس السماء قطرها و تمنع الارض برکاتها یعنی آسمان قطرات خود را حبس و زمین برکات خود را منع می کند و گاهی برعکس یک حکم عادلانه قاضی از برکت یک سال باران بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عدالت در تمام عرصه ها را کار قوه قضاییه دانست و افزود: در خصوص دستگاه قضا باید گفت امنیت جان، امنیت آبرو، امنیت ناموس، امنیت مال و همچنین عدالت در تمام عرصه ها کار قوه قضاییه است و لذا امر قضا بسیار خطیر است و باید صالح ترین انسان ها متولی امر قضا شوند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: به همین جهت رسول خدا(ص) فرمود: مَن جُعِلَ قاضیا بینَ النّاسِ فقد ذُبِحَ بغیرِ سِکِّینٍ یعنی هر کس به عنوان قاضی در میان مردم نصب شود او در واقع بدون خنجر ذبح شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عدالت و تامین امنیت وظیفه اصلی دستگاه قضایی است

اجرای عدالت و تامین امنیت وظیفه اصلی دستگاه قضایی است