مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 21:122022-06-24سياسي

افغانستان به تعهدات خود درباره حق آبه ایران از هیرمند پایبند باشد


رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد، با همکاری دو کشور روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم مرتفع شود.

- رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد، با همکاری دو کشور روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم مرتفع شود.

وزیر خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای افغانستانی خواستار اجرای تعهدات هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان درباره حق آبه ایران از هیرمند شد.

آقای حسین امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با امیرخان متقی گفت: درخواست جدی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قرارداد های لازم الاجرای فی ما بین در حوزه حق آبه ایران و آب های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مسئله، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

او با اشاره به وقوع زلزله در افغانستان و ارسال کمک های ایران به این کشور گفت: وقوع زلزله در افغانستان را تسلیت می گوییم و ضمن اعلام همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زدگان، همچون گذشته در کنار مردم افغانستان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان به تعهدات خود درباره حق آبه ایران از هیرمند پایبند باشد

افغانستان به تعهدات خود درباره حق آبه ایران از هیرمند پایبند باشد