مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:422022-06-25بين الملل

معانی اظهارات شاه اردن درباره تشکیل «ناتوی خاورمیانه»


یک روزنامه الکترونیکی نوشت، اظهارات اخیر شاه اردن نشان می دهد آمریکا برای کشورهای متحد خود در منطقه دستورالعمل های ویژه ای صادر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اخیرا عبدالله دوم شاه اردن در گفت وگو با شبکه ای آمریکایی از امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو گفت و خاطرنشان کرد که باید چشم انداز چنین ائتلافی به شدت واضح باشد.

( در یادداشتی به همین اظهارات پرداخت و نوشت، مشخص نیست که منظور شاه اردن از به کار بردن عبارت اهداف واضح و مشخص چیست اما به احتمال زیاد این مسأله مربوط به نشستی است که قرار است به زودی میان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و سران برخی کشورهای در منطقه غرب آسیا برگزار شود؛ برآوردها تلویحا نشان می دهد که آمریکا برای تمام کشورهای متحد و دوست در منطقه بویژه در خصوص طرف های مرتبط به توافقنامه های راهبردی نظامی مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و اردن دستورالعمل هایی به جهت آمادگی برای ایجاد ائتلافی جدید صادر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، اطلاعات مشخصی از ائتلاف جدید به نام ناتوی خاورمیانه در دست نیست اما به گفته منابع اردنی آگاه، صحبت از فرمولی کمتر از حد ناتوی معروف است؛ وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند که با تشکیل اتاق عملیات ویژه و نیز یکی کردن سامانه های را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معانی اظهارات شاه اردن درباره تشکیل «ناتوی خاورمیانه»

معانی اظهارات شاه اردن درباره تشکیل «ناتوی خاورمیانه»