مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:572022-06-25پزشكي

کرمانشاه در محاصره «وبا»/ اسهال شدید مهمترین علامت این بیماری است


معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تا بدین لحظه مورد مثبتی از وبا در استان کرمانشاه گزارش نشده است، ولی با توجه به شیوع آن در عراق و استان کردستان هم استانی ها در رعایت بهداشت فردی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

- سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: وبا از جمله بیماری های واگیردار است که معمولا در فصول گرم سال شایع می شود، عامل ایجاد کننده این بیماری باکتری است و معمولا در آب و غذای آلوده وجود دارد و افراد را آلوده می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اقلیم کردستان عراق مواردی از این بیماری مشاهده شده و با توجه به مردواتی که استان از طریق مرزها با این اقلیم دارد بنابراین امکان ورود بیماری به کشور وجود دارد و هم استانی ها باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: تا بدین لحظه مورد مثبتی از وبا در استان کرمانشاه گزارش نشده، البته متأسفانه در استان مجاور (کردستان) مواردی از ابتلا به وبا مشاهده شده است.

وی ادامه داد: عامل ایجاد کننده بیماری وبا در آب و غذا وجود دارد، بنابراین این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است در واقع یک بیماری است که بیشتر علامت اصلی آن اسهال جدید و عوامل گوارشی همراه است که بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه در محاصره «وبا»/ اسهال شدید مهمترین علامت این بیماری است

کرمانشاه در محاصره «وبا»/ اسهال شدید مهمترین علامت این بیماری است