مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 09:472022-06-25حوادث

ناکامی حفاران غیر مجاز در اراک/ 9 نفر دستگیر شدند


فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: باند 9 نفره حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک دستگیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد خسروی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر حضور باند 9 نفره حفاران غیرمجاز در  یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی  مقام محترم قضایی به همراه عوامل پاسگاه انتظامی گیلی  در دستور کار  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس در محل حاضر و تعداد 9 نفر در داخل منزل مسکونی قدیمی که مشغول حفاری غیر مجاز  بودند به همراه اداوات حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه انتظامی تحویل داده شدند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ضمن بیان اینکه بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: مرتکب این جرم طبق قانون به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود.

خسروی تاکید کرد: هم وطنان و دوستداران میراث فرهنگی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این موضوع، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکامی حفاران غیر مجاز در اراک/ 9 نفر دستگیر شدند

ناکامی حفاران غیر مجاز در اراک/ 9 نفر دستگیر شدند