مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 10:222022-06-25اقتصادي

ترفند جلوگیری از کلاهبرداری در پیش فروش مسکن


عضو اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری در پیش فروش مسکن باید مشاوران املاک تحت پوشش یک سامانه قرار بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین،عبدالله اوتادی افزود: از سال 92 اعلام شده بود که پیش فروش مسکن غیر قانونی است و باید قرارداد آن ها در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود، اما از سال 92 تاکنون دفاتر اسناد رسمی در این زمینه فعالیتی نکرده اند و مشاوران املاک در این حوزه فعالیت کرده اند.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشوری در زمینه پیش فروش مسکن برای آنکه مشکلات و کلاهبرداری در این حوزه صورت نگیرد، باید به گونه ای رفتار می شد که مشاوران املاک کشوری اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش می کردند و سپس هر دو طرف به دفاتر اسناد رسمی معرفی می شدند، اما به دلیل آنکه هیچ یک از مشاوران املاک در سامانه مشخص فعالیت ندارند، شاهد کلاهبرداری بسیاری در این حوزه هستیم.

پیش از این قوه قضاییه در سال 1400 اعلام کرده بود که چندین هزار پرونده پیش فروش در منطقه 22 ایجاد شده، به طوری که هنوز مالک اقدام به خرید زمین نکرده، اما مشاوران املاک به راحتی اقدام به تهیه مبایعه نامه کنند.

بر این اساس اعلام شده بود که مالک از 300 هزار نفر در 8 سال گذشته مبالغ هنگفتی دریافت کرده و هم اکنون خریداران با مشکل و کلاهبرداری بزرگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفند جلوگیری از کلاهبرداری در پیش فروش مسکن

ترفند جلوگیری از کلاهبرداری در پیش فروش مسکن